Internetová společnost Google chce na svých reklamních platformách zakázat propagaci kryptoměn a dalších neregulovaných či spekulativních finanč- ních produktů. Doufá, že tak lépe ochrání uživatele internetu před škodlivými či nebezpečnými investič- ními informacemi. Tržby amerického gigantu přitom loni tvořily 44 procent celosvětového trhu s on-line inzercí. Jen za loňský rok Google odstranil 3,2 miliardy příspěvků a reklam. Na popularitě kryptoměn se snaží přiživit řada podvodníků, kteří k tomu využívají právě možnosti internetové reklamy. Zaregistrují si například internetovou doménu s názvem, který připomíná zavedené burzy. Tuto stránku pak mohutně propagují, aby se objevila na předních pozicích ve vyhledávači. Následně podvodníci sesbírají od důvěřivých uživatelů přihlašovací údaje k jejich on-line účtům s kryptoměnami, přihlásí se na ně a z účtu prostředky vyvedou. Na vymýcení nejen těchto nežádoucích reklam Google nepřetržitě pracuje. V loňském roce zvládla společnost odstraňovat až sto nežádoucích reklam za sekundu. „Jsme schopní zablokovat většinu špatných reklam dříve, než ovlivní uživatele,“ tvrdí reklamní manažer Googlu Scott Spencer. Na 79 milionů reklam podle něj chtělo takto odká- zat uživatele na webové stránky se škodlivým obsahem. Na odstraňování nežá- doucích reklam pracují kromě lidí i technologič- tí pomocníci v podobě algoritmů. Ty mají určit a posléze i zničit ten obsah, který se jeví jako potenciálně nebezpečný.