V Mladé Boleslavi se hezky potichu demontuje linka na výrobu elektroaut. Ano, jako vozítka pro invalidy nebo pro golfisty jsou elektrické dopravní prostředky použitelné, ale to je tak všechno. Pro to, aby elektroauto mohlo plnohodnotně nahradit spalovací klasiku, by muselo mít dojezd aspoň 1.000 km a to v zimě při 20° C pod nulou, tedy při plném výkonu topení, muselo by být dobitelné za max. 5 minut na plnou kapacitu a baterie by musela vydržet bez ztráty kapacity aspoň 2.000 cyklů nabití/vybití, vážit polovinu toho, co ty současné a zaujímat třetinu prostoru. Navíc stále zůstává riziko spojené s vysokým provozním napětím, které je řádově trojciferné, čili od 100 V výš a případným zkratem kdekoli v systému potečou proudy řádově tisíce ampér!!! To, co se zatím draze vyrábí a nehorázně draze prodává, je techniký nedonošenec, vhodný max. pro popojíždění do několika km kolem nejbližší nabíjecí stanice. Co se stane, když se při nehodě poruší dvojitý plášť baterie a chladicí voda vnikne dovnitř? Z auta se okamžitě stane neuhasitelná pochodeň a posádka nemá šanci na přežití, protože oheň se rozhoří tak rychle, že ani nezranění nemají šanci utéci. Kdyby měli lidé ponětí, co to technicky znamená elektromobil a jaká jsou rizika, která představuje, nikdy by si to nikdo nekoupil! Jenže informace tohoto druhu jsou dostupné jen hrstce technicky vzdělaných jedinců, kteří znají fyzikální zákony a dovedou si spočítat, co elektrický pohon obnáší. A zkuste si také zjistit, kolik budete jako majitelé elektromobilu platit od příštího roku za povinné ručení, pokud vůbec najdete pojišťovnu, která bude ochotná váš elektrokřáp pojistit.
K pláči – nutno přečíst tyto fakta o kterých se mlčí…!!!
autor: Neregistrovaný | Led 10, 2024 | Obecná témata | 0 komentářů